Onder de loep
Deze loep bestaat uit negen historische fragmenten die bruikbaar zijn bij bepaalde leerstofonderdelen. We bespreken de priemgetallen en het getalbegrip bij de Oude Grieken, de invoering van de decimale getallen door Simon Stevin, de grafische voorstellingen van statistische data bij Florence Nightingale… Sommige fragmenten focussen op wiskundige begrippen en redeneringen uit het verleden en bevatten ook opdrachten voor leerlingen. In andere fragmenten lees je verhalen over de historische context of anekdotes over beroemde wiskundigen. Die kun je de avond voor de les
lezen en dan vertellen aan je leerlingen.
- Els Vanlommel, Michel Roelens, Luc Van den Broeck
- 0
- 218
Statistiek in de derde graad humane wetenschappen
- Jan De Neve, Tom Loeys, Dennis Presotto, Luc Van den Broeck
- 0
- 819
Groepen in de derde graad
- Els Vanlommel en Michel Roelens
- 0
- 960
Klaar voor de GRexit
- Gerd Hautekiet, Filip Moons en Luc Van den Broeck
- 0
- 1.1K
Spinnenweb
Uitdagende opgaven in groep oplossen, een aanpak gebaseerd op het IMO-spel
- Dennis Presotto
- 0
- 244
Totaalcijfers op de rapporten
- Luc Van den Brock
- 0
- 473
De stelling van Ptolemaios, een ideale context om te leren bewijzen
- Michel Roelens
- 0
- 468
Wiskunde en darts
- Kato De Pauw
- 0
- 304
Numerieke wiskunde met Python
- André De Meester
- 0
- 729
Treasure chests
- Luc Van den Broeck
- 0
- 406
Modernisering SO
-
-
Statistiek in de derde graad humane wetenschappen
- Jan De Neve, Tom Loeys, Dennis Presotto, Luc Van den Broeck
- 0
- 819
-
-
-
-
-
bOOleO, een spel rond logische poorten voor de tweede graad
- Filip Moons, Jonathan Brandt & Chris Kampf
- 0
- 2.4K
-
-
-
-
Logica in de tweede graad
- Hilde Eggermont, Alexander Holvoet, Filip Moons, Els Vanlommel
- 0
- 3.6K
-
Het kortstepad-algoritme van Dijkstra
- Luka Hartman, Michel Roelens, Mathias Tilkin en Parfaite Zikpi
- 0
- 6.3K
-
-