Hier schrijft de Uitwiskelingredactie normaal een gevatte mening over de staat van het wiskundeonderwijs, een reflectie op recent veranderde eindtermen en nog zo veel meer. Met andere woorden, deze ene pagina in het magazine vormt onze spreekbuis.

Deze keer is het echter aan jou. Na 40 jaar Uitwiskeling willen we onze huidige lezers beter leren kennen. In welke jaren geef je les? Welke onderwerpen vind je het meest interessant? Wat lees je graag in ons tijdschrift? En wat zou je nog graag bijkomend zien vanuit de organisatie Uitwiskeling? Om die vragen te beantwoorden, staken we een korte enquête in elkaar en we hopen dat je daar even de tijd voor wilt nemen.

De enquête is volledig anoniem, duurt bij onze eigen metingen 8 minuten om in te vullen en zal ons waardevolle inzichten bieden om Uitwiskeling te verbeteren. Meer nog, de enquêteresultaten zullen uiteindelijk ook in een volgend nummer verschijnen zodat je kunt zien wat de andere lezers antwoordden. Wij zijn alvast benieuwd naar jullie leerkrachtprofielen en welke artikels jullie het meest interesseren … Online lezers kunnen hier verder klikken naar de enquête. Lezers op papier kunnen de onderstaande QR-code inscannen op hun smartphone of de url overtypen: https://forms.gle/pLunyj3kXRJXarmUA.

Share this article

Ik ben Alexander Holvoet, en met een geboortejaar van 1998 momenteel de jongste snaak in Uitwiskeling. Na even les te geven in het 4-5de middelbaar en 2 jaartjes als praktijkassistent wiskunde en statistiek voor studenten economie in KU Leuven, campus Brussel, ben ik nu doctoraatstudent wiskundeonderwijs aan de faculteit Psychologie van KU Leuven. Specifiek zal het gaan over de invloed van logica op het onderwijzen van bewijzen.

Post a comment