In UW 40-4 schreef ik een bibwijzer over het boek Teaching Math with Examples, van Michael Pershan. Ik kondigde in die bespreking aan dat ik mijn probeersels uit de les zou delen. In dit kort artikel toon ik een eerste opdracht die ik naar aanleiding van het boek heb uitgewerkt. Ik probeerde dit uit in mijn vierde jaar natuurwetenschappen, tijdens de eerste les met herhalingsoefeningen rond rekenvaardigheden. Die herhalingsoefeningen lenen zich goed voor zelfstandig werk, op eigen tempo. Daarbij wil ik vaak toch bepaalde zaken benadrukken en aan het bord tonen of misconcepties wegwerken door een klassikale bespreking te doen…

Helaas, om verder te gaan heb je een abonnement nodig...

Reeds abonnee? Meld je aan:
Reeds abonnee, maar nog geen digitale toegang? Vraag je digitale toegang aan.
Papier + Digitaal
€22per jaar
Bestel nu
Digitaal
€18per jaar
Bestel nu
Schoolabonnement
€48per jaar
Bestel nu
Alle details over onze abonnementsformules vind je op de 'Abonnementen'-pagina.

Share this article

Ik ben Els Vanlommel, geboren in 1974, en leerkracht in het Heilig Hart van Maria Berlaar. Ik geef daar wiskunde in het vierde, vijfde en zesde jaar en een uurtje met extra uitdaging voor enthousiastelingen van het tweede jaar. In het kader van STEAM geef ik ook optie-uren architectuur in mijn school. Daarnaast ben ik lid van de jury van de Vlaamse Wiskunde Olympiade, bestuurslid van het Platform Wiskunde Vlaanderen, lid van de werkgroep wiskunde van CNO en initiatiefnemer van Wiskundeplan.

Opmerkingen zijn gesloten.