Hoe ondersteun je leerlingen die zelfstandig werken aan uitdagende, denk-actieve opgaven en helaas vastlopen? In dit artikel lees je hoe een zogeheten heuristiekboom deze leerlingen weer op gang kan helpen en ze gaandeweg leert hun aanpak te structureren en heuristische technieken te ontwikkelen. Dit artikel is overgenomen uit het Nederlandse tijdschrift Euclides (van den Bogaart en Bos, 2020). Rogier Bos werkt als universitair docent wiskundeonderwijs aan het Freudenthal Instituut van de Universiteit Utrecht en is redactielid van Euclides. Theo van den Bogaart is lerarenopleider wiskunde en onderzoeker voor het lectoraat ‘Wiskundig en analytisch vermogen van professionals’ aan de Hogeschool Utrecht.…

Helaas, om verder te lezen heb je een abonnement nodig…

Reeds abonnee? Meld je aan.
Reeds abonnee, maar nog geen digitale toegang? Vraag je digitale toegang aan.

Papier + Digitaal
€22per jaar
Bestel nu

Digitaal
€18per jaar
Bestel nu

Schoolabonnement
€48per jaar
Bestel nu

Alle details over onze abonnementsformules vind je op de ‘Abonnementen’-pagina.

Reacties zijn gesloten.

Deel reactie