Hoe werk je op een onderzoekende manier met statistiek in je klas?

Kun je leerlingen van de eerste graad warm maken voor data?

En hoe gebruik je ICT doeltreffend en tijdsefficiënt in de lessen statistiek?

De nieuwe eindtermen statistiek voor de eerste graad secundair zijn best ambitieus. Dat hoort zo, want wie statistiek in de vingers heeft, staat sterker in zijn/haar schoenen. Onze datagedreven maatschappij overspoelt ons met informatie en gegevens waar we bewust moeten mee leren omgaan. Het boek ‘Straf in statistiek’ wil leerkrachten inspireren om op een natuurlijke, onderzoekende manier met statistiek aan de slag te gaan. Leerlingen zinvol aan het werk zetten is daarbij de rode draad. Het boek maakt de link met de dagelijkse realiteit en toont hoe je Google Forms en Excel inzet om data te verzamelen en te verwerken. Met de gedetailleerde, stapsgewijze  handleidingen, datasets en online screencasts ga je meteen aan de slag en neem je vol enthousiasme je leerlingen mee op sleeptouw.

‘Straf in statistiek: Laat je leerlingen werken met data en digitale tools’: vanaf nu verkrijgbaar bij Acco: www.acco.be/statistiek.

Deel reactie