Ik zit in de lerarenkamer, pc op de schoot en vul mijn agenda bij. Terwijl ik ijverig typ, luister ik met een half oor naar twee collega’s die hun springuur nuttig gebruiken om te vakvergaderen. ‘Gisteren gaf ik die herhalingstoets’, zegt de ene collega tegen de andere, ‘en dat liep grondig fout!’ Ze vertelt hoe moeilijk de leerlingen de toets vonden, hoe ze vragen stelden waarop het antwoord gewoon in de opgave stond. ‘Alsof ze de opgave niet begrepen.’ Of vragen als ‘Moeten we dat met zo’n tabel doen?’ terwijl ze daar in de les uitgebreid op geoefend hadden. Toen…

Helaas, om verder te lezen heb je een abonnement nodig…

Reeds abonnee? Meld je aan.
Reeds abonnee, maar nog geen digitale toegang? Vraag je digitale toegang aan.

Papier + Digitaal
€24per jaar
Bestel nu

Digitaal
€20per jaar
Bestel nu

Schoolabonnement
€48per jaar
Bestel nu

Alle details over onze abonnementsformules vind je op de ‘Abonnementen’-pagina.

Deel dit artikel

Ik ben els van emelen, lerarenopleiding aan de UCLL lager onderwijs in Hasselt. Ik geef didactiek van wiskunde aan de werkstudenten en begeleid praktijkonderzoek aan de studenten in de dagopleiding.

Reacties zijn gesloten.

Deel reactie