Een tijd geleden was ik op de conferentie ‘The beautiful impact of mathematics in society’ (BIMS). Daar werd onder andere gewezen op het schrij­nende tekort aan leraren wiskunde in de hogere jaren van het secundair onderwijs. Al ja­ren prijkt het beroep van wiskundige in de top tien van internationale rankings van topjobs. Veel van de andere topjobs in die lijsten zijn wis­kunde-gerelateerd. Toch zijn er te weinig stu­denten die kiezen voor een opleiding als wiskun­dige. En van de wiskundigen die afstuderen, vindt maar een heel klein deel de weg naar het onder­wijs. Een gevolg daarvan is dat wiskunde in het…

Helaas, om verder te gaan heb je een abonnement nodig...

Reeds abonnee? Meld je aan:
Reeds abonnee, maar nog geen digitale toegang? Vraag je digitale toegang aan.
Papier + Digitaal
€22per jaar
Bestel nu
Digitaal
€18per jaar
Bestel nu
Schoolabonnement
€48per jaar
Bestel nu
Alle details over onze abonnementsformules vind je op de 'Abonnementen'-pagina.

Share this article

Ik ben Els Vanlommel, geboren in 1974, en leerkracht in het Heilig Hart van Maria Berlaar. Ik geef daar wiskunde in het vierde, vijfde en zesde jaar en een uurtje met extra uitdaging voor enthousiastelingen van het tweede jaar. In het kader van STEAM geef ik ook optie-uren architectuur in mijn school. Daarnaast zit ik in de werkgroep wiskunde van CNO, ben ik lid van de wedstrijdjury van de Vlaamse Wiskunde Olympiade, bestuurslid van het Platform Wiskunde Vlaanderen en initiatiefnemer van Wiskundeplan.

Opmerkingen zijn gesloten.